W dniu 31.08.2010r. o godz. 8.00 w Sali Konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Limanowej odbyło się spotkanie zorganizowane przez Starostę Limanowskiego Jana Puchałę i Powiatowy Urząd Pracy w Limanowej z kierownikami Gminnych i Miejskich Ośrodków Pomocy Społecznej oraz Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Limanowej.
Głównym celem spotkania było podpisanie porozumienia partnerskiego w sprawie współpracy w zakresie promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej osób bezrobotnych, a w szczególności wdrożenia i realizacji projektu p.n. Samorządowa Elektroniczna Platforma Informacyjna SEPI, na którą PUP Limanowa pozyskał środki z MPiPS.
SEPI umożliwi stronom porozumienia bezpieczny i natychmiastowy dostęp do informacji o osobach zarejestrowanych w PUP i korzystających z pomocy opieki społecznej lub PCPR. Wdrożenie projektu przyniesie korzyści zarówno dla jednostek samorządowych jak i dla samych klientów MOPS, GOPS, PCPR, PUP, gdyż usprawni wymianę informacji o danym kliencie i uzyskanie niezbędnego zaświadczenia bez konieczności osobistej wizyty w PUP osoby ubiegającej się o określone zaświadczenie.
W trakcie spotkania Starosta Limanowski przedstawił sytuację w powiecie limanowskim, a w szczególności bieżące i planowane inwestycje, chętnie odpowiadał też na pytania kierowników GOPS i MOPS.
Dyrektor PUP Marek Młynarczyk i jego zastępca Anna Cuper oraz uczestniczący
w spotkaniu kierownicy Działu Usług Rynku Pracy i Działu Ewidencji i Świadczeń przedstawili aktualną sytuację na rynku pracy w powiecie limanowskim oraz omówili bieżące i wspólne sprawy dotyczące wzajemnej współpracy i realizacji projektu SEPI.